Zabodujte ve světě chytrých telefonů, aneb jak vyvinout úspěšnou aplikaci

Zabodujte ve světě chytrých telefonů, aneb jak vyvinout úspěšnou aplikaci

Z mobilních telefonů se stali naši každodenní pomocníci. Už dávno neslouží jen ke komunikaci, ale použijete při vyhledávání informací, při prohlížení sociálních sítí, při plánování výletů nebo třeba při vaření. K tomu všemu slouží aplikace, které si do telefonu stahujete. Napadlo vás, že byste mohli vyvinout svou vlastní?

Pokud už se křižujete, protože neznáte žádný programovací jazyk a vlastně vůbec netušíte, jak takovou aplikaci vytvořit, zadržte. Dnes už existují firmy, které se specializují na vývoj mobilních aplikací na zakázku. Vám tak bude stačit nápad přetavený do představy, jak by měla aplikace fungovat, s čím pomůže svým uživatelům a podobně. Na zbytek jsou tu odborníci. Nová aplikace vám pak může pomoci při podnikání, nebo se dokonce může stát i jeho hlavním předmětem. Úplně takto přímočaře to ale jistě také nepůjde. Vyvinout úspěšnou mobilní aplikaci je přece jen náročný proces, který vyžaduje pečlivé plánování, strategické myšlení a precizní provedení.

Prvním krokem je samozřejmě nápad. Hned na začátku musíte vědět, co bude vaše aplikace řešit. Udělejte si předem důkladný průzkum trhu, podívejte se, jak funguje konkurence a najděte mezery na trhu. S tímto balíkem informací se pak můžete obrátit na specialistu, který pro vás aplikaci vyvine.

Jakmile vy i vývojář máte jasnou představu o tom, co vaše aplikace bude dělat, je čas vytvořit první návrhy a prototypy. Odborník vás určitě zahrne slovy jako wireframy a mockupy. Nelekejte se. Ty zobrazí strukturu a základní funkce vaší nové aplikace. Prototypy ukažte svým známým, které by aplikace mohla oslovit. To vám umožní získat zpětnou vazbu od potenciálních uživatelů a návrh dopilovat ještě před začátkem vývoje.

Další klíčovou věcí bude rozhodnutí, zda bude vaše aplikace dostupná pro iOS, Android nebo pro obě platformy. Výběr správné platformy závisí na cílové skupině, na rozpočtu i na časovém rámci.

Pak už přichází na řadu samotný vývoj aplikace, který pro vás zajistí specialista. Jeho součástí je i testování na různých zařízeních. Dobří testeři jsou schopni odhalit skutečně i drobné chybky.

A pak je tu opět práce pro vás. Úspěšné uvedení aplikace na trh totiž vyžaduje promyšlenou marketingovou strategii. Aby byl o vaši aplikaci zájem, vytvořte přitažlivou stránku v obchodech s aplikacemi, napište lákavé popisy a použijte správná klíčová slova pro lepší viditelnost. V neposlední řadě investujte do digitálního marketingu, využijte sociální média nebo influencery k propagaci vaší aplikace. Sama se totiž neprodá.

A až se prodávat začne, vaše práce s ní by stále neměla končit. Po uvedení aplikace na trh je důležité sledovat a shromažďovat data o uživatelském chování. Na základě těchto dat pravidelně aktualizujte a vylepšujte aplikaci, abyste udrželi zájem uživatelů a zajistili její dlouhodobý úspěch. To je totiž ten hlavní cíl každého, kdo chce s novou aplikací přijít na trh. Vynechání kteréhokoli z předchozích kroků vám naopak dosažení tohoto cíle významně zkomplikuje.

Ostatní